torsdag 8 januari 2009

7

har du någon gång varit borta en tid med din familj, haft det bra och i stort sett inte tänkt på någonting? bara varit. njutit av snö och skidåkning och kyla och sol och träningsvärk och kompisar och fina liftkillar. kul för dig, det har jag också. har du sedan åkt bil och fått mer och mer ont i magen av ångesten som kommer krypandes i takt med att vardagen kommer närmare så vet du hur jag mådde för några timmar sen. har du sedan kommit hem till ett hus där du bor men som nog aldrig riktigt kommer kännas som hemma och där på dörrmattan insett att en familjemedlem saknas och för miljonte gången insett att han alltid kommer saknas så vet du hur jag känner mig nu. det spelar liksom ingen roll hur många gånger man kliver innanför dörren för man kommer ändå aldrig hem.


slut på tråkigheter, här kommer en lista med äckliga saker istället.

några saker jag äcklas av:
simhallsgolv
fötter
disktrasor
långa/smutsiga naglar
överkokt pasta
flingor som legat för länge i yoghurten och blivit mjuka
folk utan självinsikt
varm saft
reklamradio
orättvisa
dansband
rulltrappsräcken och dörrhandtag
sjukdomar!!!!
patetiska människor på after ski
sjukhustvprogram
ordgissningstvprogram
offentliga toaletter

(en lista på ljud som jag äcklas av kommer snart, 
kanske imorgon om jag orkar)

2 kommentarer:

  1. usch vilka äckliga saker. Fast Grey´s anatomy är ju en riktigt bra sjukhustvserie. En annan äcklig sak är stora, variga finnar.

    SvaraRadera