lördag 24 januari 2009

15

fick nyss ett sms där det stod: 
"Erik & Francisco med samtidigt som, jag vet att du älskar den"
och ja, det stämmer. jag älskar den låten. älskar samtidigt som.
älskar fortfarande glasvegas och nordpolen lika mycket, älskar bon iver, älskar fortfarande speedmarket avunes "way better now" lika mycket som jag gjorde första gången vi dansade bort våra bekymmer till den. älskar håkan, älskar att åka buss och lyssna på the radio dept. älskar belle&sebastians "funny little frog", älskar 1900. älskar att lyssna på "kompassen" och "mörkret" med kavalleriet, älskar att höra min ringsignal "ibland" med djuret, nästan så man inte vill svara för att man vill höra hela låten, om och om igen. älskar fleet foxes och älskar världens bästa kärleksskiva "69 lovesongs" med the magnetic fields, älskar att lyssna på och drömma om jens lekman. älskar palpitations första låtar, älskar the smiths och nästan alla låtar med april fool's day, älskar the legends brillianta "lucky star", älskar hur joy divisions låtar en efter en får mig på andra tankar, älskar lykke lidungen och fint tillsammans. älskar att somna till sigur ros. älskar joshua radin och damien rice,  älskar broder daniel och älskar jonathan johanssons "innan vi faller". älskar laleh och hello saferide, älskar joseph arthur, the shins "new slang", arcade fires "no cars", armand mirpour och le sport. älskar "mina" låtar med thåström, älskar joel alme och josé gonzalez, parken och bad cash quartet, anna järvinen, band of horses, kate nash, bob hund, ingenting och feist, andrew bird, days och, lasse lindh, lilla juni andrea med de stora låtarna, bloc party och stars, okkervil river och the national, the strokes älskar till och med norah jones, älskar sonic youth, beat radio, asha ali, soko, my darling YOU!, gustav spetz, radiohead, the libertines, the national och regina spektor, pavement och ratm, patrick wolf the cure och billie the visions "man from argentina", älskar kristian anttila för sommaren 2006, ibland älskar jag att lyssna på klaxons, maximo park och the wombats bara för att han med mörkt lockigt hår lyssnade på dem. trots att jag inte lyssnar så ofta så älskar jag mando diao(för gamla tider skull) och markus krunegård (för hultsfred och öland), älskar band in box, sällskapet, wildbirds and peacedrums, new decade, beirut och tingsek, el perro del mar, älskar johan hedberg, florence valentin, david and the citizens, franke, sad day for puppets, frou frou, tiger lou, fever ray, babyshambles, pipas, baden-baden, kashmir, rymdmaskinen, irene, goldmund, boris and the jeltsins, the clientele, hästpojken, death cab for cutie, frida hyvönen, cause co-motion och detektivbyrån, ensamhushåll, deer tracks, niccokick och shout out louds. älskar hello saferide och hajen, the teenagers, bright eyes, laakso och stars, jonas game, the knife, skwbn, oh! custer, almedal, familjen, tta, the sound of arrows, tv on the radio, those dancing days och vapnet. ibland älskar jag elenette och de överlevande. älskar inte att jag glömt massa. älskar att det finns så mycket bra musik. älskar att lyssna på kent ibland, och minnas. det finns oerhört få kentlåtar som inte förknippas med en speciell person/ en händelse/ en känsla från åren mellan 2001 och 2007. önskar att jag hade tid att lyssna på all fin musik som finns i hela världen. älskar dem allihopa för att de håller mig uppe, för att de sällskap natt efter natt.

2 kommentarer: