torsdag 1 januari 2009

4

utvärderingslistan av 2008

vem vet mest av vad du gjorde i år?
- förutom jag själv så är det nog emelie tror jag
har du fått några nya vänner?
-JAAAA
har du saknat någon extra mycket?
-pappa hela tiden hela tiden hela tiden
har du kysst någon du inte skulle vilja träffa igen?
-nja, så illa är det nog inte
har du kysst någon av samma kön?
-mhm
hade du velat kyssa nån men gjorde det inte?
-ja det finns en sån person ja
vem har fått lyssna på dina bekymmer?
- haha, alldeles för många har hört men den som lyssnat bäst är alex och lasse lindh
vem har sett dig gråta?
-mamma, emelie, sara, rikard och säkert många fler.
har någon saknat dig?
- ja det tror jag minsann
var har du haft roligast?
- början av året: sjöstugan, sen på siesta, hultsfred, öland, gbg och massa ställen. jag har haft ett väldigt roligt år.
var har du haft tråkigast?
- vetlanda och ibland hemma
vad ångrar du?
-alla chanser jag inte tog
har du varit gladare eller ledsnare jämfört med andra år?
-både och faktiskt, mycket ledsen och mycket glad. mycket starka känslor hela tiden och det dödar mig.
vilken sång har du sjungit flest gånger?
- måste vara halvkassa "jag är en vampyr" tillsammans med mina flickor
bästa känslan?
- kärlek, trygghet, glädje 
sämsta känslan?
-dekandens, likgiltlighet, ofrivillig ensamhet, otillräcklighet, ångest osv...
höll du nyårslöftena?
- nja, alltså hade inga konkreta men jag har tänkt mig för mer och det är bra
vem har skickat finast sms?
-antikropp!
vem har sagt finast saker?
-oj vet inte. kanske joel.
vem har varit mest elak?
- haha min lillasyster, folk som tränger sig före, folk som är äckliga och dryga
vilken känd person kommer du förknippa med året?
- obama, lasse lindh, pelle hellström & fritzl kanske
årets låt?
- många så nu blir det lite namedropping som man säger: 
freddie and the trojan horse, ibland, den minsta av segrar, vem har sagt, dlz, håll ihop, skimret, way better now, åt helvete med himlen, geraldine, constan in motion, seconds away, white winter hymnal, streets of paris, hanging high, hush, next stop tennessee, foundations, when we were winning, adhd, coalitions, jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din, when the moon shakes, hitten, delicate, skyphenomenon, innan vi faller, när ingen annan ser, son of s:t jacobs, utan personlig insats, det här är vad dom säger, himmelen, panda, han brann alldeles för bra, inga fåglar, normandie, i'll kill her, you talk, hitten, götgatan, the book, treetops, kyss mig igen, neo violence, första måndagen i mars, nihilisten, kärlek är ett brev skickat tusen gånger, catching up, it's my own cheating heart that makes me cry, jag skyller allt på dig, divine, vill inte ha det, our life is not a movie or maybe, my mistakes were made for you, nåt för dom som väntar, favourite popsong, trails of spit, when i said i wanted to be your dog.

jag har säkert glömt någon viktig och att en del inte ens är från 2008 osv men de har betytt lika mkt ändå och jag orkar inte mer nu. imorgon ska jag packa och söka jobb. så himla duktig är jag ibland. nu ska jag titta på scrubs och sova.

1 kommentar:

  1. "måste vara halvkassa "jag är en vampyr" tillsammans med mina flickor" - Jag hoppas du skojar med mig? HALVKASSA?!

    SvaraRadera