lördag 3 januari 2009

6

nu är jag i linköping, har mellanlandat lite här innan vi fortsätter till tandådalen imorgon . 
även idag kommer en liten lista.
 
fula färger
orange 
vissa nyanser av brunt 
ljuslila 
kombinationen gult och rött 
ibland mintgrönt





ikväll lyssnar jag påoch längtar tills imorgonkväll. för att hålla mig lugn i bilen (det är inte lätt i så många timmar med två störande småsyskon som bråkar om allt och ingenting) har jag laddat iPoden full med bra musik och köpt palle kuling och choklad. en bra grej är att min fina emelie är i sälen samtidigt som jag. min älskade underbara (hatade hemska) lärare anki (en klimakterietant i sina värsta år) gett oss i uppgift att läsa den "lättlästa" boken dvärgen vars författare som jag just nu glömt namnet på har vunnit nobelpriset i litteratur men jag har ingen lust att läsa den! och ännu mindre lust har jag skriva 5 diskussionfrågor rörande den. jag bryr mig inte om att han fått nobelpriset i litteratur för det borde gå till astrid lindgren varje år! men ja, för att hålla ett av mina nyårslöften ska jag läsa den iallafall. ibland har jag en sån lust att hoppa av skolan att jag nästan blir rädd för mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar