lördag 31 januari 2009

18

på tal om rubriken så är det bara 49 dagar tills jag är så gammal. ser fram emot att få gå in i öltälten utan att bli utslängd direkt i sommar haha.


på sporten nyss så filmade de en stackars hockeysupporter som stod och grät på läktaren. så många tårar från denna store mannen spillda bara för att några andra, våldsamma och väldigt påklädda män på skridskor inte lyckas putta in en puck i ett mål. 

om inte detta är patetik så vet jag inte.  


patetiska saker vi människor gör mest hela tiden:

gråter över sportförluster

sport (ja! jag menar allvar, trots att jag själv varit sportnörd en gång i tiden)

är oroliga för småsaker

sprider rykten

har fördomar

tävlar om allting

skvallrar

är nyfikna

ljuger

blir kära

lägger oss i saker som vi inte har med att göra egentligen

missförstår

äter saker med smak av något annat, t.ex. som i notting hill: aprikoser med honungssmak, vill man ha honung kan man ju äta det istället för aprikoser

är avundsjuka

slösar pengar på saker de egentligen redan har (t.ex kläder, skor, bilar, en ny näsa eller ett par nya bröst) bara för att de gamla helt plötsligt inte duger längre

tar in barrande träd till jul

tror att andra inte märker om vi ljuger

är lättlurade och lättmanipulerade


med detta menar jag förstås inte att alla människor gör detta. inte ens jag gör allt detta. men det är nog tur att vi är lite patetiska ändå. vad skulle vi annars göra hela dagarna?


igår var det studentfest/födelsedagsfest/elevfest, himla kul. kanske var emelies lillebror roligast. "man kan ju inte ha förfest i en rondell!!!" låg han ner och sa mellan skratten. 
men jo, man kan ha förfest i en rondell.
idag har jag lite röda ögon och tre blåmärken men jag har även varit i linköping och fixat balklänning, himla fin är den.

1 kommentar:

  1. Gråta över sportförluster.. haha. Gråta över vinster då? är det ok? :) Ikväll är den där jävla apan på tv igen..

    SvaraRadera