måndag 26 januari 2009

17

jag tänkte: nu ska jag sluta!
jag började igen efter 3 minuter och elva sekunder 
men det var faktiskt inte mitt fel.

jag fixade studentmössegrejen idag, har gått och tänkt på vad jag ville skriva på den i några månader utan att komma fram till något värt att hänga i julgranen så nu skrev jag bara namn och programnamn så som man sig bör. men jag ändrade iallafall allt som brukar vara guld till silver. finfint! jag smsade till min moris och hon svarade:
"låter väldigt fint tycker jag! blir det fult får du väl beställa en ny - hur svårt kan det va, min lilla unge? inte lika svårt som en måndags-morgon iallafall :)"
och ja, hon har rätt. det låter fint, jag är hennes lilla unge, och hur svårt kan det egentligen vara? det finns inte många saker som är lika svårt som en måndagsmorgon och jag tycker synd om alla som vistas i min närhet under dessa. förlåt. jag kan inte hjälpa det. tror det är någon sjukdom jag har. eller kanske allergi, mot måndagar.


på radion pratar dom om namn. det vill jag också göra. 
här kommer en lista.
fula kvinnonamn:
kajsa
gerda
berit
gun
hjördis
claire
angelika
gertrud
barbara
monika
desiree
kristin
majsan
asta
kerstin
betty
ursula
sandra
birgitta
cornelia
ulla
hulda
agata
rita
rosa
dora
märit
större delen av alla dubbelnamn

till alla som heter något av tidigare nämnda namn:
ta inte åt er, snälla. 
jag är inte så himla seriös, men jag skulle helt enkelt inte vilja döpa någon/något till något av dessa namn för de passar inte i mina öron. 
typ som dansband, country och tjat; passar inte i mina öron.

min kvällsunderhållning:
 http://susning.nu/Lista_%F6ver_ovanliga_f%F6rnamn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar