måndag 2 mars 2009

24

hej hej hallå dagboken. sedan jag skrev sist har jag exempelvis gjort tusen skolarbeten, övningskört, jobbat, haft ytterligare en mysig helg i malmö, varit på en halvkul fest, stört mig på folk utan självinsikt, saknat pappa, ätit vegansk kladdkaka, varit på tråkig fest, varit skitsur, varit jätteglad, varit ledsen, gråtit, ätit godis, tränat, varit på konsert, köpt siestabiljett mm. 
nu sitter jag skräddare på en madrass på ett golv i jönköping och är helt slut efter min första praktikdag. min praktikhandledare gillar morrissey och bob hund och färger. jag gillar min praktikplats. än så länge iallafall. jag längtar till maj, juni, juli, augusti.



("sitter skräddare" skrev jag där uppe att jag gjorde.. det gör jag förvisso men alltså det låter ju himla konstigt. kan man inte "sitta  busschaufför" också? alltså sitta och guppa lite upp och ner och titta surt bakom sig ibland. eller kanske ska man kalla det att man "sitter barnarbetare" när man sitter på golvet och gör något man egentligen inte vill göra men gör ändå för att man måste?)


här kommer en stenmark.

3 kommentarer:

  1. Jag hängde inte med i texten riktigt, är praktikplatsen hos en skräddare? :)

    SvaraRadera
  2. Eller är den hos bob hund? Vilket som är ju gött.

    SvaraRadera
  3. Asså du har ju sådana klockrena kommentarer, det gillar jag! :P

    SvaraRadera