söndag 15 februari 2009

22

22 är ett väldigt fint nummer
det här har inte varit någon fin dag
men jag har iallafall varit duktig
och så har jag sett en bra film för andra gången
2046 heter den
imorgon börjar skolan igen
känns halvbra kan man säga

jag lyssnar på [ingenting] och drömmer mig tillbaka
det här året har inte haft någon jättebra början
jag hoppas allting vänder när årstiderna gör det
vinter är ingenting för mig egentligen
men snö tycker jag om, väldigt mycket
och man får en ursäkt till att sitta under sitt täcke
och dricka oboy och lyssna på samma låtar om och om igen
det är ingen som ser trasiga hjärtan under alla tjocka kläder
och ingen frågar varför man skakar för det är ju så jävla kallt
man kan skylla tröttheten på vädret
fast egentligen är man ju trött för att nätterna
tas upp av så mycket annat än sömn


"okej, du får den här veckan på dig att bevisa det då" sa hon
hjälp tänkte jag
men jag ska klara det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar